שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה

שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה

בשנים בהן התשואה בקרנות הפנסיה החדשות גבוהה  אנו כמעט ולא שמים לב לאחוז הקטן של איכות ניהול הסיכונים. נתון שיכול להיות חיובי או שליל ומעיד על אופן ניהול הסיכונים בקרן ועל האוכלוסייה שבחרנו לחסוך אתה לפנסיה. מידע טבלאות השוואות בנושא שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה

שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה

שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה

למה חשוב להכיר את הנתון שיעור עודף אקטוארי בקרנות פנסיה 2024

שיעור ועודף גרעון אקטוארי מעידים על איכות ניהול הסיכונים ביטוחיים בקרן , מעיד על אוכלוסיית הקרן ואת היכולת של הקרן לייצר לעמיתיה רווח ריאלי נוסף הודות ליכולת ניהול מקצועי של קרן הפנסיה. קרנות המציגות גרעון אקטוארי סובלות מניהול תקין או כמות תביעות ואת הגרעון האקטוארי מכסים העמיתים על ידי הפחתת הפנסיה הצפויה. 

איזה קרן השיגה את הנתון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות איזון אקטוארי השוואה 2024

סיכום פעילות לפי קרן לתקופה נבחרת 02/2023 – 01/2024 לפי פנסיה נט איזון אקטוארי תאריך הנתונים מיום 14/03/2024. אם לשפוט לפי השורה הסופית, שאינה משפיעה באופן ישיר על החוסכים, אנו רואים שיש איזון אקטוארי של סך הענף בקרנות המקיפות החדשות.

אינפיניטי פנסיה מקיפה 0.27%
אלטשולר שחם פנסיה מקיפה 0.28%
הפניקס פנסיה מקיפה 0.01%
הראל  פנסיה 0.00%
כלל פנסיה -0.05%
מגדל מקפת אישית -0.03%
מור פנסיה מקיפה 0.16%
מיטב פנסיה מקיפה 0.29%
מנורה מבטחים פנסיה -0.09%
סה"כ ממוצע ענפי איזון אקטוארי 0.01%

 

משרד האוצר מייחס חשיבות רבה לנתון עודף גרעון אקטוארי ובבחירת קרן פנסיה זהו נתון חשוב המאפשר השוואה בין יכולת הניהול של הקרנות. חשוב לזכור כי בעת הפרישה הקרן תבצע חישוב לפי מקדמי הזקנה שיהיו בתוקף באותה תקופה ולפי החיסכון המצטבר שייזקף לזכותו של העמית 

גרעון אקטוארי קרנות פנסיה

כפי שאנו רואים בטבלה חלק מהקרנות החדשות, שכולן אמורות להיות מאוזנות, הפסידו כסף עבור העמיתים. מדוע?. הן ספגו גירעון אקטוארי בקרן פנסיה. על אילו קרנות מדובר?.

כלל פנסיה
הראל  פנסיה
הפניקס פנסיה מקיפה
מגדל מקפת אישית
מנורה מבטחים פנסיה

אבל מה צריך להדאיג את אנשי אגף שוק ההון?. גירעון אקטוארי בקרן פנסיה ברמה ענפית מסתכם ב 0.05%.

איזון אקטוארי מי משלם על מה ומי מרוויח בקרן פנסיה

איזון אקטוארי מי משלם על מה ומי מרוויח בקרן פנסיה

מה אומר הגירעון או העודף למבוטח איזון אקטוארי בקרן פנסיה

השיעור המתקבל מחלוקת ההפרש החיובי או השלילי.

לפי העניין, בין סך נכסי הקרן לבין כלל התחייבויות הקרן, כפי שנקבע במאזן האקטוארי שנערך בהתאם להסדר התחיקתי. הסדר הנובע משינויים דמוגרפיים, בסך התחייבויות הקרן. המחולקת בין כל העמיתים. פעילים ושאינם משלמים פרמיות חודשיות. 

איזון אקטוארי השוואה פנסיונרים הפנסיה תגדל או תקטן ?

צירופם של שני אלה: גרעון אקטוארי למבוטח שיעור עודף אקטוארי או גרעון אקטוארי הנובע מסטיות מהנחות התשואה על נכסי הקרן המשמשים לכיסוי התחייבויותיה של הקרן כלפי מקבלי פנסיה ומשינויים בשיעור ריבית ההיוון להתחייבויות כאמור, ככל ששיעורם זה עולה על 1%.

המשבר הכלכלי של שנת 2023 שזוחל לתוך 2024 מכריח את הישראלים לבדוק היטב את החיסכון הפנסיוני שלהם , לדרוש הנחות בדמי ניהול ולוודא שהם מבוטחים בסכומי ביטוח המתאימים להם ולאחר שבוצע עבורם תכנון פיננסי אובייקטיבי.