כמה פיצויים מקבלים לפי סעיף 14

כמה פיצויים מקבלים לפי סעיף 14

עובדים רבים במשק חתומים על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים המקנה להם את הכספים שקופה גם במקרה של התפטרות על פי דין . לפי תקנה 21 הפיצויים תמיד שייכים לעובד לאחר שנת עבודה . לפניכם הכללים כמה פיצויים מקבלים לפי סעיף 14

מתפטר או מפוטר כמה פיצויים תקבל 

  1. אם אין סעיף 14 המעסיק צריך להשלים את סכום הפיצויים בקופת הביטוח או הפנסיה לכדי שנות עבודה ( כולל חלקיות ) כפול משכורת בסיסית אחרונה ( הבראה נסיעות ביגוד וכו לא נכללות בחישוב ).
  2. במקרה וקיים סעיף 14 הכסף שיש בקופת הפיצויים שייכת לעובד במידה והתפטר על פי חוק ונתן למעסיק הודעה מוקדמת.

איך אפשר לדעת שהמעסיק שילם את כל הכספים לפיצויים לפי סעיף 14 

החוק לא עושה הנחות למעסיק ולעובד שבחרו בסעיף 14 במסגרת חוזה העבודה בניהם. לכל עובד חייב להיות הסכם עבודה ובו מוגדר האם הוא כפוף לסעיף הזה בחוק או לא.

על מנת שהמעסיק יוכל להימנע מהשלמת פיצויים בעת עזיבת עובד או בעת שהוא מפטר עובד עליו לשלם לקופת הפנסיה מהרגע הראשון את מכפלת 8.33% כפול שכר בסיסי. את התשלומים של המעסיק אפשר לבדוק באמצעות דוח קרן הפנסיה וביטוח המנהלים.

בכל מקרה בו המעסיק לא משלם את כל הסכום לפי בחוק מהרגע הראשון הוא חייב להשלים לכם את הפיצויים. 

חשוב לדעת : ניתן לקבוע הסדר סעיף 14 רק עם תחילת העבודה ולא ניתן לשנות אותו לאחר מכן . לסעיף יש יתרונות וחסרונות אבל אחד המשמעויות החשובות שלו – העובד זכאי לפיצויים גם במקרה של עזיבה שאינה מזכה בפיצויי התפטרות ( למעט מקרה שבו יש הליך פלילי של המעסיק נגד העובד ).

כמה פיצויים מקבלים לפי סעיף 14 שאלות ותשובות בנושא פיצויים לעובדים סעיף 14 מחשבון וכללים לחישוב פיצויים במקרה של התפטרות או פיטורים חוקי עבודה בשפה פשוטה

מחשבון פיצויים לאחר סיום עבודה לחצו כאן