פיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעביד

פיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעביד

עובד במקום עבודה מוגן על ידי החוק במספר הגנות חשובות . אחת הזכויות החשובות של עובד היא הזכות לשימוע לפני פיטורים . פיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעביד הם חלק נרחב מההגנה לעובדים ולמעסיק אסור לפטר אותך ללא שימוע. בכתבה שלפנינו שאלות לתשובות שקבלנו באתר בנושא פיטורים ללא שימוע וזכויות עובד מפוטר 

פיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעבידפיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעביד

פיטורים ללא שימוע זכויות ופיצוי כספי מהמעביד מימוש זכויות עובדים דיני עבודה

כמה ותק צריך על מנת שתהיה לך זכות שימוע לפני פיטורים

אין קשר לותק אצל המעסיק . כאשר עובד מועמד לפיטורים על המעסיק להודיע לעובד בצורה מסודרת , באמצעות מכתב על קיום השימוע , המועד בו תערך השיחה ולאפשר לו להתארגן ככל שיידרש.

המעסיק אינו פועל בחלל ריק ואינו יכול לנהוג ככל העולה על רוחו. מול החוק כולם שווים והמעסיק או המנהל בעבודה , חזק ככל שיהיה , כפוף לחוק .

בשוק העבודה הישראלי מקובל לתת לעובד 3 ימי התארגנות לפני שימוע . כל הפרה של הוראות היא החוק היא בגדר הפרת זכויות עובדים ויכולה לגרור את המעביד לבית משפט שם ייאלץ לשם קנס , פיצוי לעובד מפוטר או שניהם ביחד. 

מודעות גוגל



האם אני זכאי לייצוג משפטי בשימוע לפני פיטורים

כן ! עובד זכאי לייצוג משפטי על ידי עורך דין או נציג הסתדרות בזמן השימוע . המעביד צריך לפרט בצורה מדויקת מדוע הוא מפטר את העובד. גם במקרה של קיצוצים או פיטורים . יותר מזה , על המעביד נאסר להשתמש בתירוץ של קיצוצים על מנת לפטר עובד ולגייס אחד אחר במקומו. 

פיטורים בתקופת ימי מחלה אסור בהחלט 

בית המשפט קבע פיצוי נדיב לעובד שפוטר ללא שימוע בזמן שהיה בחופשת מחלה . 

עובד בחופשת מחלה זכאי להליך שימוע כמו כל עובד רגיל. בתי הדין בישראל נהגו לאחרונה בתקיפות כלפי מעסיק שלא ערך שימוע לעובד בחופשת מחלה ופסק לעובדת בנוסף לפיצויי פיטורים פיצויי נוסף על סך 7 משכורות חודשיות והוצאות משפט בסך 10,000 ש”ח. תעא (ת”א) 4844/09 ‏  מרים רייבמן נ’ יפעת המרכז למידע תקשורתי בע”מ 21/8/2011

המעסיק שלכם רוצה לפטר אתכם ללא שימוע ועוד בימי מחלה ?  הציגו בפניו את הכתבה עם פסק הדין . לקוב זה יחזיר אותו למוטב . במקרים כאלו מומלץ לפנות להסתדרות העובדים הכללית על מנת לקבל ייעוץ משפטי וייצוג . 

מה עלי לעשות כאשר אני מקבל זימון לשימוע

שימוע לא תמיד מוביל לפיטורים ויכול להיות נקודת מפנה ביחסי עובד מעביד . עובד שמקום העבודה חשוב לו , יכול לקבל ייצוג משפטי על ידי עורך דין מומחה לדיני עבודה פיטורים שלא כחוק וזכויות עובדים .  מצד שני במידה ויוחלט על פיטורים לאחר השימוע חשוב שהעובד יקבל מלוא הזכויות שלו במקרה פיטורים . לאחר מכן יוכל לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי ולבקש החזרי מס הכנסה לעובד שפוטר . 

[CP_CALCULATED_FIELDS id="6"]