מה זה אגודת אשראי וכיצד פועלת אופק Credit Union

מה זה אגודת אשראי וכיצד פועלת אופק Credit Union

לפני עשרות שנים פעלו בישראל אגודות אשראי מגזריות. קופות הלוואה למגזרים על בסיס תעסוקתי או גאוגרפי. כעת לאחר מהלך שנפרס על פני 8 שנים, קבלה האגודה הראשונה בישראל רישיון לבנק חברתי. כל הפרטים והתשובות לשאלות בנושא מה זה אגודת אשראי וכיצד פועלת אופק Credit Union.

מה זה אגודת אשראי וכיצד פועלת אופק Credit Union

מה זה אגודת אשראי וכיצד פועלת אופק Credit Union

בנק חברתי דיגיטלי בישראל 

בעוד שוק הבנקאות בישראל נמצא בציפייה לקראת התחלת פעילותו של הבנק הדיגיטלי הראשון, החלה לפעול בישראל אגודת אשראי בשם אופק, המציעה ללקוחות תנאים פיננסיים טובים יותר מאשר בבנקים בישראל. מדובר על ריביות טובות יותר על הכסף שאנחנו חוסכים וריבית נמוכה יותר על החזר הלוואות.

אלו שירותים מספקת אופק?

  • חשבון עו"ש דיגיטלי מתקדם
  • כרטיס אשראי בלי עמלות מיותרות
  • הלוואות בתנאים הוגנים לפי תנאי המשווק
  • פקדונות בריבית משתלמת
  • ביטוח בריאות בעד 50% הנחה

מהן הלוואות עמיתים ואיזו תשואה הן צפויות להניב?

ראשית נזכיר כי לא מדובר בהשקעה חסרת סיכון. בוודאי שלא בתשואה מובטחת. ובכל זאת באתר האגודה מצוין כי אודות אפיק זה – השקעה בהלוואות עמיתים אמורה להניב 4-5% תשואה לשנה על פי נתוני העבר. ללא תקופת מינימום, ללא קנסות יציאה, עם שליטה במידת הסיכון. הלוואות עמיתים – אפיק השקעה בעל סיכון, הלוואה למספר רב של לווים בפלטפורמה אינטרנטית (P2P) כדי להפחית את הסיכון.

כיצד מצטרפים לאופק?  

על פי הנתונים כ30% מהבנקים בעולם הם בנקים קואופרטיביים ואגודות אשראי. ממש כמו שהיה נהוג בישראל טרם הקמת המדינה. ניתן להצטרף לאגודה באמצעות אתר האינטרנט שלה. נכון לסוף אוגוסט 2021  כמות החברים שהצטרפו היא 7,624 חברות וחברים.

לרישום לאופק אשראי לחצו כאן

מי הבעלים של אגודת האשראי אופק?

לאגודה אין בעלים ישיר או גרעין שליטה, בדומה לבנקים מסחריים. למעשה מחזיקי המניות של האגודה הם הבעלים. בחזון האוטופי, האגודה לא אמורה להרוויח כסף למטרות רווח שיחולק בין בעלי המניות, אלא להשיא את ההוזלה באמצעות כח הקניה ולהעביר אותו ללקוחות והחברים שרכשו מניה במחיר של 1,000 שח.

מספר טלפון אופק אשראי צור קשר 

מתוך תקציר תנאי שימוש ותקציר תקנון האגודה- אופק היא אגודת אשראי, אגודה שיתופית לניהול הון בע"מ בבעלות החברים בה, הפועלת למענם ומספקת להם שירותים פיננסים.

דוא"ל coop.ofek@info

טלפון  0732793111

צפו בווידאו כך פועלת אגודת אשראי עם הסברים מתוך הכתב בערוץ כאן עם שאול אמסטרדמסקי