קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה

קופת גמל חדשה הושקה בסוף שנת 2016 במטרה לעודד את הציבור לחסוך באמצעות חברות הביטוח ובתי ההשקעות ולהפנות כספים לשוק ההון באמצעות כספי העמיתים. קופת גמל להשקעה מהווה חלופה לחיסכון בנקאי לטווח קצר , אין בה קנסות משיכה והיא מעניקה יתרונות מיסוי בדמות מס רווחי הון במשיכה לאחר גיל 60 . על המוצר החדש , יתרונות קופת גמל להשקעה וחסרונות קופת גמל להשקעה בכתבה המיוחדת שלפנינו – מאת צוות הכותבים של אתר הפנסיה של ישראל לייעוץ פיננסי אישי השאירו פרטים 

מצאתם טעות דווח לנו כעת    להמשך גלישה באתר infopens  לחצו כאן 

אז מה זה בעצם קופת גמל להשקעה ? 

הקופה החדשה היא מכשיר חיסכון נזיל בכל עת. ניתן להפקיד לתוכו כספים שהגופים המנהלים ישקיעו אותם בשוק ההון במגוון מסלולי השקעה. החוסך נרוויח ניהול כספים על ידי בתי השקעות וזרוע ההשקעות של חברות הביטוח , תמורת ניהול ההשקעות הוא משלם דמי ניהול מהחיסכון המצטבר.

את הריבית  , במידה והרווח בקופה הוא חיובי , החוסך מקבל לחשבון הקופה ובמידה והוא מושך את הכספים לאחר גיל 60 הוא לא ישלם מס רווחי הון על הרווח בקופה . זאת לעומת קרנות נאמנות ופקדונות בנקאיים בהם יש לשלם מס רווחי הון , על הרוח הריאלי בעת המשיכה. לקופות אלו יש יתרון נוסף על קרנות הנאמנות והוא שמס רווחי הון ישולם רק במשיכה ולא בעת מעבר בין מסלולי השקעה.

ניתן להפקיד בקופה עד 70,000 ש"ח בשנה לחוסך ואין לנו ספק שמוצר זה יהווה תחרות לקרנות נאמנות ואף לסוחרי מניות בהיקף קטן. יחד עם זאת למוצר החדש , קופת גמל להשקעה , יש מספר לא מבוטל של חסרונות נראים לעין בשלב זה.  

שירות על ידי הגופים גדולים  שירות מילת המפתח 

להבדיל מהבנקים בישראל, השירות של בתי ההשקעות וחברות הביטוח בישראל עדין אינו בנוי לביצוע פעולות אוטומטיות במכשירי חיסכון שלא לדבר על פדיון . מצב זה ישתפר בעתיד הנראה לעין , בעיקר בנושא פדיונות ומעבר בין מסלולי השקעה. כיום בחלק מהחברות ובתי ההשקעות נאחזים בתקנות המאפשרות עד 7 ימי עסקים בעת מעבר בין מסלולי השקעה ועד ארבע ימי עסקים להעברת כספים בעת פדיון , וגם זה תחת רגולציה כבדה.  

מצב זה ישתפר בעתיד , לדעתנו , והחברות ילמדו לתת שירות טוב יותר ומהיר יותר בדומה לרכישת פיקדון בבנק ובעיקר לגבי מימוש כספים שכן הם נכנסים כיום לתחרות חזיתית מול הבנקים על הכספים הנזילים ועל פיקדונות הציבור



דמי ניהול כל המיקוח של הצרכן ? 

דמי הניהול צפויים להיות אחד השיקולים העיקריים בעת הפקדת כספים לקופת גמל להשקעה או בחירת גוף מנהל לכספים. כאשר הבורסה יורדת וסביבת הריבית עדיין נמוכה מאד הגופים המנהלים לא יכולים להבטיח תשואה. בעוד הבנקים מבטיחים ריבית מזערית על פיקדונות חברות הביטוח אינן מבטיחות תשואה או ריבית או הצמדה . בשנים בהם יש תשואות שליליות סך הכספים בקופה יכול להיות נמוך מסך ההפקדות וכמו בפוליסות משתתפות ברווחים המפקיד עלול לסבול מתשואה שלילית מה שהמשאיר את דמי הניהול מצבירה כאחד השיקולים המרכזיים בבחירת קופה .

 

מסלולי השקעה – אין התחייבות לריבית ? 

חברות הביטוח ובתי ההשקעות יציעו מגוון מסלולי השקעה למפקידים בקופות הגמל להשקעה וחלקם אף משיגים באופן עקבי תשואה עודפת על פני השוק אך במחיר של סיכון ביחס לפיקדון בנקאי חסר סיכון ואף חסר תשואה משמעותית. מה עושים ?  מפזרים ! פיזור ההשקעה בין קופות להשקעה לבין פקדונות בנקאיים מאפשר לחוסך לפזר את הסיכון  , בדרך כלל , במחיר במחיר של הקטנת התשואה. 

באמצעות תיבת קשר זו ניתן לפנות אלו בנושאי תכנון פיננסי אובייקטיבי ובלתי תלוי ושאלות בנושאי התוכן של האתר. נא להשאיר פרטים ברורים

* indicates required field





CAPTCHA


Refresh








הכתבה הזו ויתר התכנים באתר אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות פנסיוני או תחליף לייעוץ אחר מכל סוג בניירות ערך או תכנון פיננסי המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם