פיטורים אחרי חלת זכויות עובדים פיצויים אבטלה

פיטורים אחרי חלת זכויות עובדים פיצויים אבטלה

המשק הישראלי מנסה לחזור לשגרה בצל המשבר הכלכלי אולם חלק מהעובדים שחוזרים מחלת נקראים לתהליך שימוע ופיטורים מהעבודה. כתבה מיוחדת הסוקרת את זכויות העובדים במקרה של פיטורים אחרי חלת זכויות עובדים פיצויים אבטלה מה עושים שהחלת נגמר

זכויות עובדים נשמרות גם במקרה פיטורים לארח חופשה ללא תשלום

במשך תקופת העסקה העובד צובר זכויות אצל המעסיק במסגרת תקנות משרד העבודה והרווחה , הפקדות לפנסיה לפי הסכם העבודה וכמובן ימי חופשה שנתית וימי מחלה לצד תשלום הבראה שנתי . זכויות אלו נשמרות לעובד כפי שהיה לפני היציאה לחופשה ללא תשלום שכן לא בוצע ניתוק יחסי עובד מעביד. 

טיפ חשוב בנושא סיום יחסי עבודה ! בכל שאלה שאיננה ברורה רצוי להתייעץ עם מוקד זכויות עובדים בטלפון או עם עורך דין מומחה לדיני עבודה

האם ניתן לבצע שימוע במהלך החלת ? 

כן . השימוע היא זכות של העובד וחובה של המעביד. בעתיד אולי נראה פסיקות שיתאימו את המצב הנוכחי לתקנות העבודה ועל אופן ניתוק יחסי עובד מעבי מרחוק , למשל שימוע באמצעות ZOOM או שימוע שלא בנוכחות העובד.

לסיכום : דעת העובד ונימוקיו נגד פיטורים צריכה להישמע על ידי המעסיק ולהילקח בחשבון והמעביד צריך לתת הודעה מסודרת בכתב. 

שימו לב ! אין להסכים להחשבת פרק הזמן בחלת לחלק מימי הודעה מוקדמת ללא התייעצות עם מומחה לדיני עבודה

יצאתי לחלת וקבלתי כסף מביטוח לאומי האם זה החלת נחשב חלק מתקופת האבטלה

בשל השינויים התכופים בתקנות אלו עדיין אין תשובה . באופן עקרוני עובד שחזר לעבודה מחלת לאחר 30 ימי חופשה ללא תשלום אינו זכאי לתשלום מביטוח לאומי וכאן חשוב לא ליפול בין הכיסאות. ככל הנראה בשלב זה חלת זה חלק מתקופת אבטלה. 

האם אני זכאי להחזר מס בעקבות חלת ופיטורים

זכאות להחזר מס נובעת מתשלומי מס עודפים ששולמו במהלך השנה. חשוב להבחין בין מענק עבודה מס שלילי המשולם בשנת 2020 עבור שנת 2019 לבין החזרי מס לשכירים. אם טרם הפיטורים והחלת הייתם במדרגת מס גבוהה חשוב לבצע תיאום מס ולבחון בסוף שנה את הזכאות לקבל כספים ממס הכנסה. 

האם אני זכאי לקבל פיצויים בפיטורים לאחר חלת

כמובן העובד זכאי לפיצויים לפי הסכם העבודה. עליו לבדוק שכל ההפקדות לפנסיה וביטוחי מנהלים לפי הסכם העבודה שולמו עד למועד הרשמי של תאריך הפסקת יחסי עובד מעביד ויתרת הזכויות משולמות לו כמו פדיון ימי חופש שלא נוצל.

ימי חופשה על חשבון הודעה מוקדמת 

בית הדין לעבודה אסר בעבר על מעסיקים להחשיב ימי חופש כחלק מתקופת ההודעה המוקדמת. ישנה אבחנה ברורה בין זכאות העובד לימי חופשה , שהיא נכס פיננסי סוציאלי לכל דבר ועניין לבין התקופה בה המעסיק מודיע מראש על פיטורים והפסקת עבודה. זכרו המשבר הכלכלי הנוכחי הוא לא תירוץ לאי מימוש זכויות עובדים.