סקירת שוק הפנסיה לשנת 2019

סקירת שוק הפנסיה לשנת 2019 אפשר לחסוך יותר 

 

שוק הפנסיה בישראל לא מתרומם . מה רואים בהשוואת סקירת שוק הפנסיה ? בין קרנות הפנסיה בישראל אין תחרות אמיתית על כיסו של הצרכן , לא בחידושים תקנוניים ולא בגביית עמלות מוזלת. ההוכחה הטובה ביותר לאי התחרות בשוק קרנות הפנסיה הוא העדר תחרות מצד מערך הייעוץ הפנסיוני בבנקים. הבנקים היו אמורים לשמש חוד החנית של התחרות בין קרנות הפנסיה ולפתח מודל דירוג אובייקטיבי הרמו ידיים לנוכח דמי הניהול והרווחיות הנמוכה בשוק הפנסיה וצמצמו את מערך הייעוץ. בהעדר שוק ייעוץ אובייקטיבי נכנסו לתמונה יועצים פרטיים המציעים תכנון פיננסי הוליסטי , חישוב פנסיה ובדיקת ביטוחים.

שוק ריכוזי ? כנראה אתה יכול להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלך 

מנתוני הדוח המעודכן של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר עולה תמונה עגומה על שוק החיסכון לפנסיה בישראל . מניתוח טבלת הריכוזיות בענפי החיסכון עולה כי ניתן לראות כי ענף קופות הגמל ריכוזי פחות מענפי ביטוחי החיים וקרנות הפנסיה. זאת אומרת שאם הצרכן יבדוק הוא יכול להתעלות מעל ריכוזיות השוק – הוא ירוויח ויחסוך יותר כסף . 

לדוגמא בשנת 2019 נכנסו לתוקף וגם למודעות של החוסכים לפנסיה האפשרות לחסוך בדמי ניהול מופחתים באמצעות קרנות פנסיה ברירת מחדל . ארבעת הקרנות שנבחרו על ידי משרד האוצר מציעות דמי ניהול מופחתים ומבוטחים למשך 10 שנים. רק הצרכן החוסך והאו בלבד אחראי להרים טלפון למנהל ההסדר הפנסיוני שלו או לסוכן הביטוח ולבקש בדיקת דמי ניהול או לסשכור יועץ פיננסי או יועץ פנסיוני אובייקטיבי לבדיקת דמי ניהול. 

 

השוואת דמי ניהול בקרנות פנסיה בישראל נתוני פנסיה נט משרד האוצר

לפי נתוני טבלה שהופקה 01/08/2019 . חשוב לזכור דמי ניהול אינם קריטריון השוואה יחדי בין קרנות פנסיה חדשות .חיסכון ארוך טווח הכולל ביטוחי מנהלים קרנות השתלמות וקופות גמל מיועדות לטווח בינוני וארוך ומומלץ מאד לבחון את ביצועי המוצרים באמצעות יועץ אובייקטיבי

מחשבון השוואת דמי ניהול בפנסיה
שם הקרן מצבירה מפרמיה
איילון מיטב פנסיה מקיפה 0.21 2.17
אלטשולר שחם פנסיה מקיפה 0.23 2.33
הלמן אלדובי קרן פנסיה מקיפה 0.07 1.83
הפניקס פנסיה מקיפה 0.27 2.90
הראל  פנסיה 0.23 2.20
כלל פנסיה 0.22 2.21
מגדל מקפת אישית 0.24 2.38
מנורה מבטחים פנסיה 0.21 2.28
פסגות פנסיה מקיפה 0.26 3.50
סה"כ 0.23 2.32

 

סקירת שוק הפנסיה תמונה מעודכנת של החיסכון הפנסיוני בישראל מחשבון חיסכון בדמי ניהול טבלאות השוואת בין קרנות פנסיה לפי משרד האוצר ייעוץ פיננסי אובייקטיבי