מענק אכלוס חודש מאי 2024 פעימה תשיעית

מענק אכלוס חודש מאי 2024 פעימה תשיעית

כמעט בלי שנרגיש איך הזמן עובר, מלחמת חרבות ברזל ממשיכה. בעוד הצפון מופגז ותושבי הדרום חזרו רק בחלקם, המדינה ממשיכה בתשלום מענקים למפונים. מי זכאי?.  תושבי יישובים בדרום ובצפון שהתפנו באופן עצמאי למקום לינה שאינו במימון המדינה, בהתאם לתאריך הפינוי של כל יישוב. מה בכתבה?. מענק אכלוס חודש מאי 2024 פעימה תשיעית. הפניה לטופס בהמשך העמוד. 

איך מקבלים את המענק?. באמצעות חתימה על טופס הצהרה. איפה אפשר לחתום?. ראו בסוף הכתבה. 

עם תחילת המלחמה פונו עשרות אלפי תושבים, מדרומה הארץ וצפונה, למקומות לינה חלופיים באמצעות משרד התיירות. חלק מהתושבים הזכאים לתשלום מביטוח לאומי, התפנו בעצמם למקומות לינה ומגורים חלופיים. אזרחים אלו זכאים לתשלום מענק איכלוס בכפוף לתנאי הזכאות.

מי משלם את המענק לתושבי הדרום והצפון?.

המענק משולם על ידי המוסד לביטוח לאומי. באילו תנאים?. מי שלא מתגורר במקום חלופי במימון המדינה, מתבקש להגיש טופס הצהרה מענק אכלוס, באמצעות אתר ביטוח לאומי. הגשת הטופס נעשית באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, נדרשים פרטים בסיסיים ואין צורך לשלם עבור השירות.

עד מתי הזכאות בתוקף?. סיוע מביטוח לאומי לתושבי הצפון והדרום

לאחר תשלום מענקי השיבה על ידי המוסד לביטוח לאומי, נותרו זכאים שטרם שבו לביתם עקב המלחמה. לפי הודעת הביטוח הלאומי, כספי המענק, שנקרא בטעות מענק לכל אזרח 2024 הזכאות מוגדרת כך:  ביטוח לאומי ישלם מענק אכלוס לתושבי יישובים בדרום ובצפון שהתפנו באופן עצמאי למקום לינה שאינו במימון המדינה, בהתאם לתאריך הפינוי של כל יישוב. 

הזכאות למענק אכלוס הוארכה עד יולי 2024 לתושבי היישובים שעדיין מפונים לפי החלטת הממשלה.

הגשתי טופס וטרם קבלתי את כספי המענקים של המפונים. מה עושים?. בירורים ביטוח לאומי

בשאלות ובירורים בנושא המענק ניתן להתקשר למוקד ייעודי 02-5393773, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00 עד 17:00.  לטופס ההצהרה למענק החדש תוכלו לפנות מסוף הכתבה. 

מפונים ונדרשים לעזרה כלכלית?. נסו איתור כספים אבודים 

לא פעם אנו עובדים במקום עבודה או חוסכים בתכנית חיסכון, לעיתים לזמן קצר, אך לא מושכים את הכסף. הזמן עובר ואנו נוטים לשכוח שיש לנו תוכנית חיסכון בבנק או בחברת ביטוח. עוד אלו כספים אבודים יכול להיות ועומדים לזכותנו?. מדובר בירושות של הורים או קרובי משפחה שייתכן שאנו זכאים להם. 

כמה עולה לחפש כסף אבוד לפי תעודת זהות?. השירות ניתן חינם באמצעות הר הכסף, הר הבנקים או בתשלום סמלי במסלקה הפנסיונית ( חיפוש אישי בלבד). 

טופס הצהרה מענק איכלוס ביטוח לאומי מפונים מענקים

טופס הצהרה מענק איכלוס ביטוח לאומי מפונים מענקים