בשורה לעצמאים ועסקים פיצוי מאי יוני חרבות ברזל יוצא לדרך

בשורה לעצמאים ועסקים פיצוי מאי יוני חרבות ברזל יוצא לדרך

מי תיאר לעצמו בחודש נובמבר 2023 שבחודשי  הקיץ 2024 מדינת ישראל תהיה בעיצומה של מערכה עצימה בגזרת הצפון?. לצד עשרות אלפי מפונים, העסקים ברובם מושבתים. ללא הכנסות או אופק לשיקום. כיתד תומכת המדינה בעסקים ועצמאים?. המדינה מבחינה ממשיכה לשלם פיצוי לעסק שנפגע. השבוע הודיעה רשות המיסים על שני מענקים חשובים שיוצאים לדרך. מה בכתבה?. מענקי מלחמה בשורה לעצמאים ועסקים פיצוי מאי יוני חרבות ברזל 2024

ונתחיל עם המקדמות לחודשי הקיץ לעסקים בצפון פיצוי מאי יוני חרבות ברזל

 בימים אלו פתחה קרן הפיצויים לטובת בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו את האפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם להם בשל מלחמת חרבות ברזל גם עבור החודשים מאי-יוני 2024.

כמה מקבלים?. תקרת המקדמה יוני מאי לעסקים הזכאים לפיצוי מלחמה

עד מתי אפשר להגיש בקשה למקדמה על חשבון פיצוי לחודשים מאי יוני?.עד ה-31 באוגוסט 2024

מקסימום תשלום מקדמות על חשבון פיצוי חרבות ברזל?. תקרת המקדמה עומדת על מיליון ₪

מענקים פתוחים להגשה לחודשים הקודמים

כמו כן, ניתן עדיין להגיש בקשה למקדמות עבור החודשים ינואר-אפריל 2024, עד ה-30 ביוני. עד כה הוגשו כ-15.5 אלף בקשות למקדמות על ידי עסקים, ושולם סכום של למעלה מ-1.58 מיליארד שקל.

פיצוי מאי יוני 2024 חרבות ברזל יוצא לדרך

פיצוי מאי יוני 2024 חרבות ברזל יוצא לדרך

מי זכאי להגיש תביעה ולקבל מקדמה על חשבון פיצויים

למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפי החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות בהתאם להנחיות התגוננות של פיקוד העורף והנחיות תנועה של פיקוד צפון, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות.

רשימה מלאה של היישובים המזכים במקדמה מופיעה באתר רשות המסים. להזכירכם, ביטוח לאומי משלם את מענק איכלוס לתושבי הזכאים. 

המענק הנוסף 520 שח ליום במסלול שכר לחודשים ינואר פברואר

החל מהיום, יוכלו בעלי עסקים מיישובים מפונים, בעלי עסקים באזור קו העימות בצפון וכן בעלי עסקים באזור התגוננות גליל עליון. ברשימת הזכאות נכללים היישובים הזכאים למענק להגיש תביעה לפיצויים במסלול שכר בגין החודשים ינואר-פברואר 2024.

  1. אור הגנוז
  2. בר יוחאי
  3. יסוד המעלה
  4. כפר-חושן-ספסופה,
  5. מירון
  6. קדיתא
  7. שדה אליעזר

במסלול זה יפוצו אותם עסקים בסכום קצוב של 520 ₪ ליום, בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בחודשים ינואר-פברואר 2024, בשל הנחיות פיקוד העורף על איסור התקהלות וכן היעדרות עובד אשר נדרש להשגיח על ילד עד גיל 14 בשל המצב הביטחוני .לחילופין, יוכלו אותם עסקים לבחור באפשרות שכבר קיימת היום, להגיש תביעה לפיצויים במסלול מחזורים בגין אותה תקופה.

איך מגישים תביעה לקבלת פיצוי ומקדמה על חשבון פיצויים חרבות ברזל?.

על מנת להגיש תביעה יש להיכנס למערכת, להזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל – ינואר-פברואר" ולבחור במסלול המתאים, בהתאם להנחיות ורשימות היישובים המפורטות באתר הרשות. תנאי מוקדם לבדיקת הזכאות הוא הגשת דיווח למע"מ בגין החודשים שעבורם מבוקשים פיצויים ותשלום שכר מלא לעובדים.