בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון

בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון

מדובר בבדיקה החשובה ביותר בתחום הסוכרת. היא נותנת אינדיקציה לגבי חורת הסוכרת 3 חודשים אחורנית מיום הבדיקה וחברות ביטוח משתמשות בה ככלי לחיתום רפואי. בכתבה זו נסביר על בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון

בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון האם יש לי סכרת?. 

בדיקות סוכר בדם באופן אקראי במהלך היום מושפעות מגורמים רבין ואין בהם לתת תמונה אמיתית על מצב הסוכרת של האדם. על מנת לקבוע אם אדם הוא חולה סוכרת יש לבצע בדיקת סוכרת לפי תוצאות בדיקות הדם. לפי טווח הערכים שלה נקבע האם לנבדק יש סוכרת , האם אין לון סוכרת ובמידה רבה ערכי A1C קובעים את הטיפול ואת האפשרות לבצע מימוש זכויות לחולה סוכרת.

המוגלובין מסוכרר הנקרא גם  A1C הוא המוגלובין המודד את רמת הסוכר גלוקוזה בפלזמה לאורך תקופת זמן ממושכת של כ-2-3 חודשים אחורנית ומכאן חשיבותו. הוא נותן תמונה של ערכי הסוכר בדם לאורך זמן ולא בצורה נקודתית . 

מחשבון  סוכרת לפי תוצאות בדיקת דם 

באמצעות גרף מחשבון A1C ניתן לראות ייחוס למחלת הסוכרת , התוויה של טיפול וגם האם ניתן להגיש תביעה לביטוח לקבלת פיצוי על סוכרת או פטור ממס הכנסה. חברות מימוש זכויות שאוספות את החומרים לביטוח לאומי יודעות להתנסח סביב ערכי הבדיקה . 

בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון

בדיקת המוגלובין מסוכרר A1C מחשבון

מהי מחלת הסוכרת וכיצד ניתן להוריד סוכר בדם 

מחלת הסוכרת גורמת לערכי סוכר גבוהים בדם שבטווח הארוך גורמות נזק לאיברי מטרה. מה איברים אלו הנזכרים בספר מבחני הנכות של ביטוח לאומי?. נזקים לעור לראייה ולכליות . 

על מנת להוריד את ערכי הסוכר בדם רצוי לערוך שינוי תזונתי באמצעות דיאטה לחולה סוכרת. מדובר בתפריט מגוון ועשיר המאפשר תזונה לאורך כל שעות היום ויש להתאימו באמצעות דיאטנית מומחית לסוכרת שאת שירותיה ניתן למצוא בקופת חולים במחיר שווה לכל נפש. 

מזונות מומלצים לחולה סוכרת להורדת רמות הסוכר בדם איך להוריד המוגלובין מסוכרר

לחמים מלאים ובכל מקרה להימנע מלחם לבן 

להגדיל צריכת ירקות על חשבון פירות ופחמימות 

להימנע ממזון תעשייתי.  ולהגביל את כמות החטיפים המלוחים שלרוב הם עתירי קלוריות ופחמימות שהוא סוכר לכל דבר 

מניעת סוכרת בשלב מוקדם! טרום סוכרת.  יש בה על מנת למנוע התדרדרות בערכי A1C ומניעת סיבוכים של מחלת הסוכרת