שכר מבוטח מבטחים

סוגיית השכר הקוע במטחים היא הפרמטר החשוב ביותר לחישוב פנסיית הזקנה שתשלם הקרן לפנסיונר. פנסיונרים רבים רואים בעיניים כלות כיצד ישנו פער בלתי מוסבר בין השכר ממנו הופרש דמי גמולים לשכר באמצעותו חושב השכר הקובע ורואים כיצד הסעיפים בתקנון מבטחים מקזזים בגובה השכר הקובע בפנסיה שלהם .

לחישוב ובדיקת זכויות וזכר בקרן הפנסיה מבטחים צרו קשר עם האתר או צלצלו ל 058-4363632 

קיטון זה נובע כתוצאה מכך שתקנון מבטחים אינו מכיר בתוספות השכר האלו לצורך חישוב השכר הקובע. כפיצוי , למי ששכרו הקובע חושב לפי שיטת 36 חודש ישנו מנגנון פיצוי כמפורט בהמשך שבו מבטחים מתחשבת בחלק מהתוספות האלו. להלן התוספות הבלתי מוכרות לפי תקנון מבטחים

  • תוספת שכר ששולמה למבוטח בקרן ולא דווחה למבטחים מהיום הראשון ולא שולמו עבורה דמי גמולים מהפעם הראשונה בה ניתנה
  • תוספות עבור ביגוד , תשלום עבור מענק יובל  , תוספות בגין כוננות , תוספות מגזריות בכל ענפי המשק

להלן ציטוט מתוך תקנון מבטחים לגבי  טיפול בתוספות שכר מיוחדות

  •  טיפול בתוספות שכר בלתי מוכרות ( ראה רשימה מפורטת מעלה ) :

.א שולמה למבוטח תוספת שכר בלתי מוכרת והועברו בגינה דמי גמולים לקרן ב 36- חודשי הביטוח האחרונים של המבוטח בקרן כולם או מקצתם (להלן: התוספת החודשית – ) במקום הגדרת שכר קובע בשיטת שלוש שנים אחרונות יבוא סכום השווה לצירוף שני אלה: (1) ממוצע חודשי של משכורות מבוטחות -ב 36 חודשי הביטוח האחרונים של המבוטח  בקרן. לצורך חישוב הממוצע כאמור יובא בחשבון סכום משכורת מבוטחת בחודש ביטוח בניכוי התוספת החודשית , כשהוא מחולק בשיעור המשרה בחודש הביטוח ומעודכן לפי שינוי שיעור מדד החודש שקדם לחודש הזכאות הראשון לעומת מדד החודש שקדם לחודש ש בו ולמו לקרן דמי הגמולים עבור חודש הביטוח;

(2) ממוצע חודשי של התוספת החודשית ב- 36 חודשי הביטוח האחרונים של המבוטח בקרן כשהוא מוכפל ביחס שבין סך חודשי הביטוח של המבוטח בקרן עבורם הועברו דמי הגמולים בגין התוספת החודשית לבין סך חודשי הביטוח של המבוטח בקרן או 420, הנמוך מביניהם. ובלבד שהיחס האמור לא יעלה על 1 לצורך חישוב ( לא היה מעל 100% ). הממוצע כאמור, תובא בחשבון התוספת החודשית כשהיא מעודכנת לפי שינוי שיעור מדד החודש שקדם לחודש הזכאות הראשון לעומת מדד החודש שקדם לחודש בו שולמו לקרן דמי הגמולים בגין תוספת השכר הבלתי מוכרת עבור חודש הביטוח.

ב למען הסר ספק, יובהר בזאת כי האמור בסעיף קטן (א )  יחול לגבי כל אחת מתוספות השכר הבלתי מוכרות שהועברו בגינה דמי גמולים לקרן ב- 36 חודשי הביטוח האחרונים של המבוטח בקרן כולם או מקצתם.

ג . כל הוראות סעיף זה יחולו לגבי מבוטח בקרן שבמועד הקובע חישוב השכר הקובע שלו נעשה בהתבסס על שיטת שלוש שנים.

חישוב זכויות ובדיקת קצבה וחיסכון בקרן הפנסיה מבטחים חייגו  058-4363632 או השירו פרטים