חלוקת פנסיה במקרה גירושים

חלוקת פנסיה במקרה גירושים כמה יקבל בן הזוג שלך? 

בתאריך  17/08/2014 נפל דבר בנושא חלוקת חיסכון פנסיוני בעת גירושים עם פרסום החוק המסדיר חלוקת פנסיה במקרה גירושים המאפשר המאפשר לבני זוג גרושים ליהנות מחלקם בכספי החיסכון הפנסיוני של בן הזוג ממנו נפרדו, בפטור מלא ממס בעת ההעברה , (חוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו התשע"ד-2014) עד לתקרה של מיליון וחצי ₪. החוק ייכנס לתוקפו חצי שנה לאחר הפרסום ברשומות ולהיות מיושם להלכה החל מחודש מרץ 2015 . כתבה מיוחדת בנושא חלוקת פנסיה במקרה גירושים כמה יקבל בן הזוג שלך? 

איזון משאבים חוק חלוקת פנסיה בגירושים – מה החידוש  ?

לפני החלת חוק חלוקת פנסיה במקרה גירושים , כל אחד מבני הזוג אם פודה כספים מקרן הפנסיה של בן/בת זוגתו היה משלם 35% מס . סנקציה זו המעוגנת בתקנות מס הכנסה גרמה לעיוותים בעת איזון משאבים ולעיתים לדחיית ההתחשבנות לגיל היציאה לפנסיה.

לפי החוק החדש אפשר כעת , בשלב הגירושים בפוכל להעביר לידי בן/בת הזוג סכום של עד 750,000 ש"ח ובכך לסיים את ההתחשבנות העתידית של חלוקת המשאבים לפחות על חלק הסכום המותר בחוק. 

מטרת חוק חלוקת פנסיה בגירושים הוא להסדיר את תשלום הפנסיה בין בני הסוג לרבות פנסיה תקציבית וכל גוף המשלם פנסיה במדינת ישראל .

 עוד קובע חלוקת פנסיה בגירושים כי במידה והחיסכון הפנסיוני גבוהה ממליון וחצי ש"ח ישולם שיעור מס מופחת על יתר הסכום . זוהי חשדה מרעישה בכל הקשור לחלוקת ואיזון זכויות בגירושים.  

מתי אפשר להשתמש בכספי הפנסיה של בן הזוג? 

האם ניתן למשוך את הסכום לשימוש מיידי  ? לא !

החוק החדש אמנם מתיר הוצאה של כספי הפנסיה אך רק לקופת פנסיה אחרת. ושם יחול עליו מס או פטור פטור ממס לפי סעיף 9א לפקודת מס הכנסה.

לקריאה וצפייה נוסח המלא של חוק חלוקת פנסיה בגירושים לחץ כאן 

 

 שירותים פיננסיים וקישורים עם תוכן משלים לחלוקת פנסיה בגירושים 

החזרי מס עמלה  $ החזרי מס 2023 $ מה זה החזרי מס   החזרי מס שוק ההון  $ איתור ירושה

החזרי מס לשכירים המדריך המלא לשכיר ולגמלאי  $  החזרי מס הכנסה  $ איתור כספים אבודים

מחשבוני הפנסיה של ישראל  $ חישוב פוליסות ביטוח מנהלים

 

משכנתא אופטימלית  |  משכנתא | איתור כספים

מאמרים | חישוב פיצויים  | אתר הפנסיה האובייקטיבי

  אתר מאמרים | בנק ישראל | בדיקת פוליסות 

אישור מס במקור מס הכנסה| תכנון הוצאות שוטפות | כרטיס אדי מציל חיים

חמש סיבות טובות לבצע תכנון פיננסי לחץ כאן