איך לבחור קרן פנסיה

איך לבחור קרן פנסיה

איך לבחור קרן פנסיה היא שאלה שמרבים החוסכים בקרנות הפנסיה החדשות שואלים את עצמם. כיום זכות הבחירה נתונה לעובד והוא יכול לשנות את החלטתו ולעבור בין קרנות פנסיה לפי העדפות משתנות במהלך החיסכון אתר הפנסיה של ישראל מביא לכם 4 נקודות חשובות בתשובה לשאלה איך לבחור קרן פנסיה

מאמר מקצועי של אתר הפנסיה של ישראל 

איך לבחור קרן פנסיה – יתרון לגדול 

בקרנות הפנסיה העמיתים מבטחים אחד את השני. במקרה שבו יש חו"ח ריבוי של מקרי פטירה המצריכים תשלום לא צפוי של פנסיות שאירים עמיתי הקרן צריכים לשאת בהוצאה. לקרן פנסיה המבוטחת בביטוח משנה ( הביטוח נעשה על ידי החברה המנהלת ) חלק מהסיכון מועבר לביטוח משנה ולכן כאשר אנו מחליטים להצטרף לקרן פנסיה קטרנה יחסית חשוב לוודא שהיא אכן מבוטחת בביטוח משנה 

איך לבחור קרן פנסיה – תשואות 

30% מכספי החוסכים , בכפוף לגיל , מובטחים על ידי הממשלה בריבית גבוהה של 4.6% . לכן הקרן צריכה להשיג תשואות סבירות ליתר הכספים אך בעולם בו הריביות נמוכות שהו אתגר רציני. על אף שתשואות עבר אינן יכול להבטיח תשואות בעתיד בקרן פנסיה , רצוי לחשוב פעמיים האם כדאי להצטרף לקרן פנסיה שהשיגה תשואות נמוכות באופן עקבי. בהקשר הזה ניתן לבחון ביצועים על ידי פנסיה נט. 

איך לבחור קרן פנסיה – הרכב עמיתים 

בפנסיה נט ישנו ערך הנקרא איזון אקטוארי בגין הגורמים הדמוגרפיים. זהו ערך קריטי להבנת הרכב העמיתים בקרן פנסיה חדשה. אפשר להשוות את זה לבית משותף. הוא מעיד על השותפים שלכם לנכס. ככל שהערך באיזון האקטוארי גבוהה יותר המשמעות היא שהקרן גובה יותר פרמיות ביטוח מאשר התכוונה לשלם. העודף – מועבר לעמיתים בסוף כל שנה. גרעון אקטוארי בגין הגורמים הדמוגרפיים נגרע מחשבון העמיתים. לעמית שחסך 500,000 ש"ח בקרן הפנסיה הערך הזה יכול להתבטא באלפי שקלים מדי שנה. 

איך לבחור קרן פנסיה – דמי ניהול בקרן פנסיה 

ציבור החוסכים הבוגר בישראל כבר יודע שדמי ניהול הם לא הפרמטר העיקרי לבחירת קרן פנסיה. אבל יש להם משמעות בטווח הארך. קרן פנסיה גובה דמי ניהול מהפרמיה השוטפת ודמי ניהול מהחיסכון המצטבר. לכן חשוב במהלך משא ומתן מול סוכן הביטוח , ולא משנה כמה הוא אומר שאינו יכול , להוריד את דמי הניהול למינימום האפשרי. עמית המשלם בשנת 2018 דמי ניהול מפרמיה שגבוהים מ 3% ודמי ניהול מהחיסכון המצטבר שגבוהים מ 0.25% משלם ככל הנראה דמי ניהול בקרן פנסיה ברף הגבוהה ביותר .