מענקים לתושבי הדרום ביטוח לאומי חרבות ברזל

מענקים לתושבי הדרום ביטוח לאומי חרבות ברזל

על פי ההערכות הכלכליות מדינת ישראל לתקופה ארוכה של אי בהירות כלכלית. מצבם של מפוני עוטף עזה נראה קשה יותר. עדיין מוקדם להגיד מתי יוכלו לשוב לבתיהם. כיצד מסייעת להם הממשלה?. אחת הדרכים היא באמצעות תשלום מענקים לתושבי הדרום ביטוח לאומי חרבות ברזל. 

מכאן נשלח לכל תושבי העוטף וקן העימות בצפון את תנחומינו, למשפחות השכולות ולמי שנמצא מעבר לגדר – חזרו אלינו בשלום. 

שימו לב – מענק זה אינו בא על חשבון תשלום מקרן פיצויים או מענק לכל אזרח לתושבי הדרום. התנאים המחייבים הם אלו הקיימים בביטוח לאומי, רשות המיסים ומשרדי הממשלה. 

לכל אזרח שפונה מביתו מענקים לתושבי הדרום ביטוח לאומי חרבות ברזל

לפי החלטת הממשלה מיום 23/10/2023 תושבי עוטף עזה שפונו מהבית באופן עצמאי מהישובים שהוחלט לפנות אותם במסגרת החלטות הממשלה השונות שהתקבלו בנושא יהיו זכאים לפיצוי יומי אשר אמור לשמש לכלכלה. 

 עוד באתר קצבת אזרח ותיק 2024 כמה מקבלים מתי נכנס המענק לבנק

2024 קבלו את מענק השיבה או מענק איכלוס עצמאי

מלחמת חרבות ברזל בעיצומה. ומה עם תשובי הדרום והצפון?. עם פתיחת שנת 2024 הוכרזו שני מענקים נפרדים. הראשון הוא מענק האיכלוס העצמאי לו זכאים מי שפונו ולא לבתי מלון. המענק החדש נקרא מענק שיבה. מה הוא כולל ומה התנאים?. "מענק שיבה" לתושבי העוטף, תשובי הדרום\, שהחל מ 01/01/2024 יסכימו לחזור לבתיהם ביישובים בדרום. 

למי מגיע?. ישובים שרחוקים 4 עד 7 ק"מ מגבול עזה, כולל שדרות,

כמה מקבלים מענק שיבה?. 200 שח לילד ו 100 שח למבוגר. 

הטבה בלעדית למפונים מהדרום והצפון תשלום חל"ת לחודש ינואר 2024

במטרה למנוע הוצאה לחל"ת או פיטורים של אנשים שפונו מביתם, בכוונת משרד האוצר להאריך את החזר השכר לאנשים שפונו בכפוף להחלטות הממשלה גם לחודש ינואר, כך שמעסיקים של אותם מפונים בכלל הארץ יהיו זכאים לפיצויים במסגרת מסלול השכר של קרן מס רכוש ברשות המסים.  בהתאם, מעסיק שישלם משכורת למפונה שלא הגיע לעבודה יהיה זכאי לפיצוי על כך מקרן מס רכוש.

כמה מקבלים כלכלה ליום תשלומים לתושבי העוטף שפונו

התשלום, בסך של 200 ש"ח למבוגר ו-100 ש"ח לילד (עד גיל 18) ליום, ישולם לתושבים שהתפנו מאזורים אלו באופן עצמאי ולא באמצעות הרשויות המקומיות או משרדי הממשלה השונים ומעדיפים פתרונות פינוי שאינם בתי מלון. 

איך מקבלים את המענקים?. כל כמה זמן צריך להגיש טופס הצהרה לבטוח לאומי?.

בין הזכאים ניתן למנות את תושבי אשקלון שגרים בדירה ללא ממ"ד: בנוסף מפוני והצפון והדרום, שאינם מתגוררים בבית מלון על חשבון המדינה, נדרשים להגיש טופס הצהרה מדי חודש ומדי פעימת תשלום. על מנת לקבל את תשלום מענק איכלוס פברואר 2024 אפשר להגיש טופס הצהרה עבור התקופה שמסתיימת בסוף ינואר 2024.

תשלום לחודש דצמבר מענק איכלוס עצמאי טופס הצהרה

משרד התיירות מאפשר קבלת מענק אכלוס עצמאי למעדיפים פתרונות שהייה שאינם בהסדר עם המדינה.

עד מתי הוארכה תקופת הזכאות?. 31.12.2023.

מי זכאי?. תושבים שהתפנו עצמאית למקום לינה שאינו במימון המדינה.

מה צריך לעשות על מנת לקבל את מענק דצמבר מביטוח לאומי על איכלוס עצמאי?. להיכנס ללינק הבא שוב, ולמלא את טופס הזכאות על התקופה הנוספת, שבה את/ה ומי שעמך שוהים במקום שאינו במימון המדינה
אם כבר חתמתי על טופס הצהרה מה עלי לעשות?. יש למלא את הצהרה ולהגיש מחדש על תאריכים שלא עודכנו במערכת.

מאיזה תאריך מגיע מענק כלכלה לתושבי העוטף?.

באופן רטרואקטיבי מיום ההחלטה על פינוי האזור בפועל.

מי משלם את מענק הכלכלה לתושבי עוטף עזה שפונו? 

מנגנון התשלום נקבע על-ידי משרד האוצר ויהיה בהתאם לבקשה של התושב כי הוא אינו נמצא בעיר או בישוב וכי הוא נקלט באופן עצמאי במסגרת אחרת. 

איך מגישים בקשה לקבלת המענק?. באתר gov.il.

מאיזה חשבון בנק נכנס הכסף?. ביטוח לאומי.

תושבי העוטף זכאים לתשלום מענק סיוע של משרד האוצר 2023

מי זכאי?. תושב שמקום מגוריו הקבוע הוא באזור שבמרחק של בין 0 ל-7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, והתפנה או פונה ממקום מגוריו החל מיום 07/10/2023 למקום מגורים אחר. כמה מקבלים מענק לכל אזרח 2023 לתושבי העוטף?. בין 1000 שח לאדם עד 5000 שח למשפחה. 

הגשת בקשה מענק מלחמה חרבות ברזל הגשת בקשה 

הגשת בקשה מענק מלחמה חרבות ברזל הגשת בקשה

ביטול תשלומים להוט תושבי העוטף וקו העימות בצפון

חברת הוט פרסה באתר כי "לנוכח המצב, לא נגבה תשלום על שירותי הטלוויזיה והאינטרנט מלקוחותינו תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם. הזיכוי יתבצע באופן אוטומטי ובלי צורך בפנייה למוקדי השירות." רשימת היישובים בתמונה שלפניכם. המידע לפי אתר הוט 06/11/2023. המבצע בתוקף לפי התנאים המתחדשים של החבה.

הוט לא תגבה תשלום מרשימת היישובים המפונים

הוט לא תגבה תשלום מרשימת היישובים המפונים