הקרנות החדשות תקנונים פנסיה

הקרנות החדשות תקנונים פנסיה

תכניות הפנסיה החדשות כולל קרנות ברירת מחדל מבוססות על תקנון בו חלים שינויים מעת לעת על פי החלטות האוצר , עדכון לוחות תמותה ומדיניות. בעמוד זה ניתן להוריד את הקרנות החדשות תקנונים פנסיה

מה ההבדל בין קרן פנסיה מקיפה לקרן פנסיה כללית

קרנות הפנסיה המקיפות כוללות שני רכיבים חשובים . הראשון הוא ביטוח לשאירים ונכות והשני רכיב של תשואה מובטחת , שגדל ככל שהעמית מתבגר ומתקרב לגיל הפנסיה. בעשור האחרון המדינה , בסדרת חוקים ותקנות , הורידה את מספר פוליסות ביטוחי המנהלים ודחפה את הציבור לכיוון קרנות הפנסיה אותן קל יותר לתפעל , דמי הניהול והביטוחים זולים יותר , הגם שהסיכון נופל על עמיתי הקרן.

הקרנות החדשות תקנונים פנסיה להורדה

מקפת פנסיה מקיפה
מקפת פנסיה כללית
מבטחים החדשה
מנורה מבטחים משלימה
כלל פנסיה מקיפה
כלל פנסיה כללית
הראל פנסיה מקיפה
הראל פנסיה כללית
הפניקס פנסיה מקיפה
הפניקס פנסיה משלימה
אלטשולר שחם פנסיה מקיפה
אלטשולר שחם פנסיה כללית
איילון מיטב פנסיה מקיפה
איילון מיטב פנסיה כללית
מור פנסיה מקיפה
מור פנסיה כללית
אינפיניטי קרן פנסיה מקיפה
אינפיניטי קרן פנסיה כללית

ריכוז כל תקנוני קרנות הפנסיה החדשות 

כאשר עמית מצטרף לקרן פנסיה הוא נכנס בתנאי תקנון ידוע . כאשר התקנון משתנה ( ולעיתים סביבת המס או תקנות מס הכנסה ) משתנים התנאים של החוסכים בקרן. יש לכך חשיבות מבחינת מספר אלמנטים חשובים .

איפה הפנסיה שלי?. שינויים ומיזוגים בשוק החיסכון הפנסיוני

1.10.2021 "פסגות פנסיה מקיפה" מוזגה ל"הראל פנסיה מקיפה" ו"פסגות פנסיה כללית" מוזגה ל" הראל פניסה כללית.

1.11.2021 "הלמן-אלדובי פנסיה מקיפה" מוזגה ל"איילון מיטב פנסיה מקיפה" ו"הלמן-אלדובי פנסיה כללית" מוזגה ל"איילון מיטב פניסה כללית.

חישוב קצבה מפנסיה בגיל פרישה

מחשבוני הפנסיה בסימולטורים מציגים 4 נתונים חשובים .

  1. פנסיית נכות – הנתון הוודאי ביותר
  2. פנסיית שאירים נכון להיום – משתנה לפי גיל הילדים , מעל גיל 21 אין כיסוי למקרה פטירת הורה
  3. חיסכון בקרן פנסיה – תחת הנחות תשואה מחמירות , לא תמיד קרובות למציאות. לעולם התשואה לא מתנהגת באופן קבוע וממילא התשואה המובטחת תלוית גיל והרכב העמיתים בקרן .
  4. קצבה חודשית – לעולם לא תהיה נכונה. בעיקר לצעירים.  כי מקדמי הזקנה ישתנו ככל שתעלה תוחלת החיים ולמעשה הם משתנים כל מספר שנים

היום מכשיר קרן פנסיה הוא הנפוץ ביותר. ביטוחי המנהלים החדשים לא באמת נותנים מענה מבחינת הבטחת החיסכון לגיל פרישה ( החל מ 2013 אין מקדמים מובטחים ובטח לא הבטחת תשואה ). אז נכון שהמוצר לוקה בחוסר ודאות , גם בתחום ביטוח למקרה פטירה , מצד שני , אין משהו אחר בטח לא טוב יותר.